Find din billige skiferie her
Ændre børns alder
Du kan også kontakte os på 97 32 44 40

 

 

Betingelser

Alm. bestemmelser ved køb af rejser hos OnlineSki.dk

Nedenstående bestemmelser er udarbejdet i overensstemmelse med ”Lov om pakkerejser”, som gælder for rejser bestående af flytransport og/eller indkvartering. Bestemmelserne er udarbejdet af Rejsearrangører i Danmark.

Rejsegarantifonden og pakkerejser:

Vi er medlem af rejsegarantifonden nr. 1226 og er omfattet af loven om handel med tjenesteydelser.
Alle rejser med fly:
Alle er omfattet af rejsegarantifonden da fly + indkvartering er en ”pakkerejse”
Alle rejser der bookes som kør-selv: Alle er omfattet af rejsegarantifonden da indkvartering + liftkort og eller skileje er en ”pakkerejse”

Rejsegarantifonden sikrer dig, når du køber en pakkerejse. I tilfælde af konkurs er du dækket før og under rejsen.

Bestilling af rejse:

Køb af rejse hos OnlineSki.dk sker via vores hjemmeside www.OnlineSki.dk via E-mail eller ved henvendelse pr. telefon. Bestillingen er bindende, uanset om den er indgået mundtlig eller skriftlig. Kort efter bestilling fremsendes der via E-mail ”Rejsebevis fra OnlineSki.dk”.
Af rejsebeviset fremgår betalingsbetingelserne.

Priser m.v.:

Rejsens pris omfatter, hvor intet andet er anført kør selv. Hvis fly er valgt som transport, er prisen omfattet af flytransport til lufthavn (dog ikke transfer fra lufthavn til hotel).
Der opkræves på destinationerne en lokal ”turistskat” som betales direkte til indkvarteringsstedet, med mindre andet er angivet på jeres rejsebevis. Denne ”turist skat” udgør mellem 10-20 kr. pr. person pr. dag. Der henvises til prislisten med hensyn til eventuelle børne- og opredningsrabatter.

Depositum:

Depositum udgør kr. 1400,- pr. person, herunder også for deltagende børn, som skal være arrangøren i hænde senest 7 dage efter bestilling. Sammen med depositum indbetales evt. præmie for afbestillingsforsikring, som koster kr. 200,- pr. person (børn/voksne)

Restbetaling:

Restbeløbet forfalder til betaling 40 dage før afrejse. Ved bestilling mindre end 40 dage før afrejse, skal hele rejsens pris betales inden 3 dage efter bestilling. Dog skal hele rejsens pris være afregnet til os inden afrejsedagen. Overholdes betalingsbetingelserne ikke, har vi ret til at annullere rejsen uden tilbagebetaling af indbetalte beløb.

Ved bestilling senere end 40 dage før afrejsedag skal hele rejsens pris være OnlineSki i hænde senest 24 timer efter indtegning. Ved tilmelding via internettet senere end 40 dage før afrejse skal hele rejsens pris betales straks, medmindre andet er aftalt.

Betaling:

Du kan foretage indbetalinger direkte på vores hjemmeside, og beløbet registreres straks på din booking. Der er også mulighed for at indbetale til bankkonto: 9873 8730036346. (Iban: DK6698738730036346 / Swift: SPNODK22)

Ved alle betalinger bedes bookingnummer anført. Alle gebyrer, (herunder Mastercard 1,5%) betales af kunden.

Indkvartering:

Værelserne/lejligheden kan forventes at være til rådighed efter kl. 16.00 på ankomstdagen. Man bedes typisk forlade værelset/lejligheden inden kl. 10.00 på afrejsedagen.

På enkelte hoteller/resorts kan der forekomme uensartede værelser, hvilket ikke berettiger til refusion. På mange indkvarteringer tilbydes der gratis WI-FI – vær dog opmærksom på at forbindelsen ofte kan være ustabil. Svingende kvalitet i internetforbindelse giver ikke anledning til refusion.

Hvis du har booket et værelse med opredninger og disse ikke anvendes har hotellet eller vi ret til at ændre værelsestypen inden ankomst. Har du fx bestilt et dobbeltværelse med 1 opredning og I kun er 2 personer på billetten forbeholder arrangøren sig ret til at ændre til et dobbeltværelse uden opredninger. Dette sker uden varsel. Ønsker du at råde over opredninger skal der betales for disse.

Der kan forekomme uensartede værelser på indkvarteringsstederne, hvilket ikke berettiger til refusion. De viste værelser på vores hjemmeside er eksempler.
Vedr. check in og check out, sengelinned og viskestykker, slutrengøring m.m. står dette beskrevet på den sidste side i rejsebeviset.

Forplejning:

All Inclusive: Starter med aftensmad på ankomstdagen og slutter med morgenmad på afrejse dagen. Der er en let frokost som middagsmad og fra kl. 16-17 er der kaffe/kage eller suppe på hotellet. Lokale drikkevarer i form af vand, øl, vin og saftevand kan drikkes fra 8.00 til 21.00 hver dag.

Mini All Inclusive: Starter med aftensmad på ankomstdagen og slutter med morgenmad på afrejse dagen. Der er en let frokost som middagsmad og fra kl. 16-17 er der kaffe/kage eller suppe på hotellet. 2 Lokale drikkevarer i form af vand, øl, vin og saftevand kan drikkes fra 8.00 til 21.00 hver dag.

Helpension (1/1): Starter med aftensmad på ankomstdagen, og slutter med morgenmad på afrejsedagen.

Halvpension PLUS (1/2+): Starter med aftensmad på ankomstdagen, og slutter med morgenmad på afrejsedagen.. Der er inkl. 2 lokale drikkevarer pr. person pr. dag. (lokal vin, øl, kaffe, vand eller sodavand) Drikkevarer inkl. IKKE bestillinger fra kort, såsom weissbier, kaffe latte m.m.

Halvpension (1/2): Starter med aftensmad på ankomstdagen, og slutter med morgenmad på afrejsedagen.

Kvartpension (1/4): Starter med morgenmad på opholdets anden dag, og slutter med morgenmad på afrejsedagen.

Se mere information omkring pension på dit indkvarteringssted på dit rejsebevis. Der kan være variation i tidspunkter.

Bedømmelser af vores indkvarteringer:

Vi tildeler vores overnatningssteder stjerner. Antallet er vores egen vurdering af overnatningsstedets kvalitet er ikke nødvendigvis det samme som det antal stjerner, hotellet har fået af de lokale turistmyndigheder. Bedømmelser som står under hvert rejsemål samt indkvartering er kundernes egne ord, og vi har ikke rettet i disse – ej heller taste/stave fejl.

Ændringer af deltagere:

Ændringer af deltagernavne m.m. kan indtil 40 dage før afrejse, foretages imod betaling af et ekspeditionsgebyr på kr. 100. Senere ændringer betragtes som afbestilling og ny bestilling. Ændringer skal altid bekræftes af OnlineSki.dk.

Prisændringer:

Arrangøren har i henhold til loven ret til at forhøje den aftalte pris ved ændring af transportomkostninger, skatter og valutakurser. Dog kan ændringer ikke ske de sidste 20 dage før afrejse. Prisforhøjelser kan max. udgøre 10%.

Aflysning/ændring:

Arrangøren kan mod tilbagebetaling af det indbetalte beløb aflyse en rejse som følge af katastrofe, krig uroligheder, strejker og lign., samt ved for få tilmeldte deltagere. Ved manglende hotelkapacitet pga. fejl fra hotellets side, har vi ret til at flytte gæster til et hotel af samme standard uden yderligere kompensation.

Afbestilling:

Er du blevet forhindret i at tage på jeres bestilte skiferie og må afbestille rejsen, så er følgende regler gældende
Disse regler er altså gældende UDEN afbestillingsforsikring.
Har i tegnet en afbestillingsforsikring gennem os, men må afbestille uden gyldig lægeerklæring, er det også nedenstående regler som er gældende.

Ved afbestilling mere end 40 dage før afrejse tilbagebetales det fulde indbetalte beløb, dog fratrukket depositum.

Ved afbestilling mindre end 14 dage før afrejse mistes hele rejsens pris samt afbestillingsforsikring.

Såfremt en slutbetalt rejse, hvorpå der er ydet rabat, ændres eller annulleres, tilbagebetales det indbetalte beløb fratrukket evt. rabatter og gebyrer. Hvis en afbestilling eller ændring medfører, at de resterende deltagere skal have enkeltværelse eller en tom seng i værelset/lejligheden, fordyres rejsen for de øvrige deltagere.

Afbestillingsforsikring:

Skulle det ske, at du eller din nærmeste familie blev syg inden afrejse, er det være en god ide med en afbestillingsforsikring. Forsikringen er personlig og koster kr. 200,- pr. personer. Den dækker ved afbestilling af jeres skiferie, helt op til afrejse dato. Den sikrer jer tilbagebetaling af rejsen, fratrukket betaling af afbestillingsforsikringen når nedenstående betingelser er opfyldt.

Betingelser for afbestillingsforsikringens dækning:

Forsikringen dækker, når den forsikrede ikke kan påbegynde rejsen pga. død eller alvorlig akut sygdom/tilskadekomst, som kræver hospitalsindlæggelse, lægeordineret sengeleje eller det, der kan sidestilles hermed hos forsikrede eller nærmeste familie eller en medforsikret rejseledsager.
Den medforsikrede rejseledsager skal være påført samme rejsebevis.
Afbestillingsforsikring dækker ikke, såfremt afbestilling skyldes død eller sygdom der rammer forsikredes forældre, når disse er fyldt 75 år.
Opstået sygdom skal omgående meddeles OnlineSki.dk. Lægeerklæring betales af kunden.
OnlineSki.dk forbeholder sig ret til at lade anden læge prøve erklæringen.
Vi skal modtage lægeerklæringen senest 6 dage efter afbestilling.
Afbestillingsforsikringen er personlig og kan ikke overdrages.

Der kan tegnes afbestillingsforsikring i forbindelse med rejsebestilling, dog max 7 dage senere.

Har i tegnet en afbestillingsforsikring og bliver forhindret i at rejse UDEN en gyldig lægeerklæring, så er det reglerne under punktet ”Afbestilling” som er gældende.

Ved afbestilling f.o.m. 40 dage og t.o.m. 14 dage før afrejse mistes depositum, afbestillingsforsikring +

halvdelen af rejsens pris. Ved afbestilling mindre end 14 dage før afrejse mistes hele rejsens pris +

afbestillingsforsikring. Såfremt en slutbetalt rejse, hvorpå der er ydet rabat, ændres eller annulleres,

tilbagebetales det indbetalte beløb fratrukket eventuelle rabatter og gebyrer. Hvis en afbestilling eller ændring

medfører, at de resterende deltagere skal have enkeltværelse eller en tom seng i værelset/lejligheden,

fordyres rejsen for de øvrige rejsedeltagere.

Rejseforsikring:

Vi anbefaler alle gæster at have en rejseforsikring, for at være stillet bedst muligt, hvis uheldet skulle være ude på rejsen. Bestil forsikringen via OnlineSki på 97 32 44 40 eller hos vores samarbejdspartner Europæiske Rejseforsikring på 33 25 25 25 eller online på www.erv.dk.

Stempelafgift på rejseforsikring: Fra 1.1.2013 er forsikringspræmien, som angivet på dit rejsebevis (hvis tilvalgt), inklusiv 1,1% skadesforsikringsafgift.

Reklamationer:

Mangler og reklamationer håndteres af OnlineSki.dk på vegne af arrangøren. Eventuelle reklamationer skal straks meddeles til destinationen, som vil forsøge at afhjælpe problemerne med det samme. Kan rejsedeltageren ikke acceptere løsningsforslaget, skal OnlineSki.dk kontaktes, hvorefter eventuelle fejl vil blive forsøgt rettet.

Rejser, hvor liftkort er inkl. i prisen, berettiger ikke til refusion i tilfælde af manglende sne og ikke udnyttede liftkortdage.

Reklamationer skal være OnlineSki.dk i hænde i rimelig tid - max 1 måned efter rejsens afholdelse. Specialaftaler, der ikke er anført på rejsebeviset, er os uvedkommende.

Flyselskabers ansvar:

Transport med fly er undergivet bestemmelserne i Warszawa-konventionen af 1929 med senere ændringer og tilføjelser. Ved passagerbefordring, udført af dansk luftfartsselskab, er ansvaret for personskade begrænset til den i luftfartsloven fastsatte ansvarsgrænse. Denne udgør for tiden ca. kr. 800.000 pr. passager og ca. kr. 150 pr. kg indskrevet rejsegods.

Ved mistet eller beskadiget bagage under flytransportet, skal der straks reklameres over for luftfartsselskabets repræsentant. Reklamationer skal afgives skriftligt og inden 7 dage fra modtagelsen af beskadiget rejsegods. Ved bortkomst eller forsinkelse gælder 21 dage.
Enkelte flyselskaber – og dermed ligeså rejsebureauet, har ikke noget erstatningsansvar overfor ødelagt/bortkommen bagage. Derfor opfordrer vi til, at der tegnes separat bagageforsikring.

Der kan forekomme ændringer på grund af for få tilmeldte flygæster eller ændringer i flytiderne. Flytider og flynummer er foreløbige og kan ændres af flyselskabet med kort varsel. De er uden for arrangørens kontrol og berettiger ikke til kompensation. Gæster, der flyver om aftenen, må ikke påregne, at der serveres aftensmad på hotellet. Morgenflygæsterne må ikke påregne morgenmad på hotellet ved den tidlige afgang.

Rejsedeltagerens ansvar:

Rejsedeltagere, der ikke møder rettidigt på det aftalte afgangssted eller ikke har gyldigt pas, vil ikke få nogen godtgørelse. Rejsedeltageren er forpligtet til at respektere ordensbestemmelserne, som gælder for transportmidler, hoteller m.m. samt at optræde således, at medrejsende ikke generes. Tilsidesættes disse regler, forbeholder OnlineSki.dk sig ret til at udelukke deltageren fra rejsen, hvorefter rejsedeltageren må foretage ophold og hjemrejsen for egen regning. OnlineSki.dk er i så tilfælde berettiget til at beregne sig den totale pris for rejsen.

Glemte sager:

Ved henvendelse skal det mistede beskrives, hvorefter OnlineSki.dk vil iværksætte en eftersøgning mod betaling af ekspeditionsgebyr på kr. 100.

Findes det mistede, sendes det hurtigst muligt på efterkrav.

Kontraktindgåelse:

SkiTravelGroup AG, Baarerstrasse 14, 6300 Zug, Schweiz er rejseudbyder og teknisk arrangør af de af OnlineSki.dk formidlede rejser og aftalen om rejsen indgås således direkte mellem rejseudbyder og kunde på ovenstående betingelser.

Gavekort / Rabatkoder:

Såfremt man benytter sit gavekort, har man samtidig læst og accepteret de gældende betingelser vedrørende netop dette gavekort på vores hjemmeside. Såfremt man er i tvivl, kan der rettes henvendelse til info@OnlineSki.dk.
Ved brug af gavekort og/eller trykte rabatkoder, kan der kun benyttes 1 gavekort/rabatkode pr. booking. Rabatkoder kan IKKE benyttes på KUN FLY / FLIGHT ONLY

Rabatkoder kan ikke bruges sammen med kampagnerabatter.

 

Forbehold for trykfejl / forkerte priser:

OnlineSki.dk tager forbehold for trykfejl i kataloget, i vores nyhedsbrev og på denne hjemmeside. OnlineSki.dk kan ikke gøres ansvarlig for indholdet af andre hjemmesider, som OnlineSki.dk linker videre til eller fortæller om.

Rejsegarantifonden:

DIN SIKKERHED: OnlineSki.dk er medlem af Rejsegarantifonden (nr. 1226).

 

 

97 32 44 40 Min billet